18 maj 2011

Ord

Egoist
Ett av alla ord min exman använde för att beskriva mig
Oempatisk var ett annat

Jag tog åt mig och trodde till slut på det
Att jag var en egoistisk skit
utan förmåga att bry mig om andra människor
Det kändes ledset och jag undrade hur det kom sig
att mina vänner inte tyckte att det stämde
Lyckades jag dölja det för dem?
(Det var så han la fram det, de har bara inte fattat än...)

Nu när jag är i efteråt kan jag ta in vad andra säger
och jag förstår att jag inte är ensam om att han levt i en
sån här relation
Samma ord, samma sätt att klämma till där det gör som mest ont

Jag är ingen egoist, jag är empatisk
och jag kan vara lycklig med en annan man
Sådeså!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Säger nån någonting tillräckligt ofta så börjar man tro på det till sist. Klassisk härskarteknik.

-R

Fortfarande lycklig sa...

Ja, R, så var det. Hans värld och hans sanningar blev mina.