9 maj 2011

Tack livet!

Det är fint med harmoni
Jag vet inte om det är förträngning eller att jag börjar bli klar
men jag känner mig lugn
Jag kunde sitta och prata med min exman utan att bli arg,
ledsen eller störd
Jag kan säga ifrån utan att ta i
Jag kan tänka tillbaka utan att magen knyter sig i kramp

En del av det han har gjort mot mig har jag rätt svårt att
förlåta, det medges
Jag tänker inte stressförlåta bara för att visa att jag kan
För jag kan inte, inte ännu
Men det gör mig inte så mycket
Det påverkar mig inte i det dagliga längre
Någon gång kommer jag säkert att bli klar och
kunna se med en förlåtande och lugn blick på allt
Men jag är inte där ännu

Det är annars ett bra liv, det som är mitt
En älskad människa vid min sida
Respekt och ömhet, oändliga samtal som aldrig tycks
kunna ta slut, lust och skratt
Det är komplett och för livet
Han är den finaste jag mött
Vi är det bästa som hänt
Tacksamhet!

Inga kommentarer: