8 maj 2011

Skriva om det?!

Jag har träffat Tonträffdalen och lunchat
Det var bra
Jag förstår nu att jag både har saknat henne och
att jag har varit orolig för att hon skulle tycka illa om mig
Att hon skulle ha köpt hans bild av mig
Det har hon inte och det visste jag egentligen
Hon är alldeles för klok och bra, hon kan bilda sig sin egen
uppfattning

Jag har också träffat min exman och pratat med honom
Inte ett ord om oss, även han har insett att det är meningslöst
Vi pratade om allt annat, om Yngstan och om våra nya liv
Det var också bra
Inget ältande längre, ingen surhet

Mitt nya liv är vackert och jag tar in det mer och mer för varje dag
Jag landar hos min älskade, både bildligt och bokstavligt
Jag förstår det som hänt innan på ett nytt sätt
Jag är inte lika arg och ledsen längre
Jag förlåter mig själv för det jag gjorde och för att jag
stannade så länge
Det är vilsamt att förlåta
Att gå vidare i lugn och ro, att på allvar skapa något nytt
Livet bygger på det som varit men det bestäms inte av det
Jag har makt att förändra!
Jag behöver förstå för att kunna leva mitt nya liv
men jag behöver inte fastna
Jag ska inte fastna!

Jag har inte skrivit nåt på länge (mer än här då)
Det beror på tidsbrist men inte bara
Jag tror att jag också är lite rädd
Att skriva innebär att väcka till liv och jag vet inte om det är bra
Men jag vet att jag vill det
Skriva alltså
Jag tror att jag har något att berätta och jag tror att jag
kan hjälpa andra
Så det kommer
För att det måste

2 kommentarer:

Caroline sa...

En fin, lätt och glad text idag! Skönt för dig.

Fortfarande lycklig sa...

Ja, det är så det känns! Lätt och glad är jag! Äntligen!