21 december 2010

Tröttsnartjulig

Det är tre dagar kvar till julafton
Men alltså  ... vart tog tiden vägen?
Hösten?
Den blev vinter och nu så
är det snart jul
Jag ska pyntapysslaslåinjulklappar och laga mat
men jag är trött efter tidig morgon och slitsamma möten
Orkar inte riktigt ännu

Surfar in på prata om det och känner att ja, här borde jag läsa
men just nu orkar jag inte det heller
Eller jag vill inte, rättare sagt
Vill inte ta in hur det var, inte nu
Det gör ont, jag skäms
För det var mitt fel också, jag lät det hända
i alla fall en del av det
lät jag hända
Jag sa inte nej
tillräckligt argt

2 kommentarer:

livet just nu sa...

Man ska inte behöva säga det argt. Det ska räcka med nej.
Du är fin och klok. Det blir en bra jul i år. Kram!

Fortfarande lycklig sa...

Det har du förstås rätt i. Jag rannsakar mig själv - vad i allt detta är jag medskyldig till? Jag vill bli medveten så att inte samma sak händer igen. Inte för att jag på något minsta vis tror att min älskade skulle behandla mig så men jag måste förstå hur tecknen ser ut.

I år blir det en bra jul ja! Som jag längtar! Kram till dig!