5 december 2010

Helgen, helheten

En hel helg tillsammans!
Första gången vi både vaknar och somnar tillsammans
Katten ville sova bredvid och det fick han ju såklart

Vi pratar och pratar
Timme efter timme, det tar aldrig slut
allt det som vi vill säga till varandra
Vi växlar mellan fnissatacker, jobbsnack och prat om
gamla relationer
Vi pratar om film och  böcker och visar youtubeklipp
Allt är lika självklart
Sår och sorgligheter, bra och fina saker
Allt allt kan och vill vi prata om

Jag vill dela allt det som gör ont med honom
men vågar inte riktigt ännu
Det har inte med honom att göra utan med mig
Jag är rädd för vad som händer om jag lyfter på alla lock

Jag kommer att våga, det vet jag, det tar bara lite tid
att vänja sig vid att vara tillsammans med nån som visar
respekt och lyhördhet i vartenda samtal
Han får mig att känna mig trygg och hel

Inga kommentarer: