3 december 2010

Miss förstånd

Av en kommentar till mitt förra inlägg 
förstår jag att det finns ett missförstånd
som går ut på att jag och min älskade
inledde vår relation innan jag lämnade Exmannen
Att det var otrohet och lögner på gång

Så var det inte alls men jag är inte ju inte så dum
att jag inte fattar varifrån det missförståndet kommer
Jag vet ju att det är vad Exmannen tror

Jag bryr mig egentligen inte längre om vad han tror
Tvärtom försöker jag skaka av mig allt vad han tror
Men jag bryr mig om vad mina läsare tror

Jag tänker inte trassla in mig i detaljer och datum
Jag vill bara göra klart hur det är:
jag hade lämnat min exman innan det hände ett jota eller
yttrades ett ord om kärlek och framtid mellan mig och han
som nu är min pojkvän
Det var inte för hans skull som jag lämnade Exmannen
(det kanske kan vara svårt att ta in men så är det)

Basta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

För mig behöver du inte förklara :)

Låt folk tro vad dom vill tro.
Bara du vet hur det var och det är huvudsaken.

Kramar M

Vardagslyx... sa...

Jag har gått igenom exakt samma sak själv. Försök slå dövörat till.
Du är lycklig. Du finns. NI finns. Ta ett djupt andetag och bara njut!
Stor kram!

Fortfarande lycklig sa...

Fina, fina ni! Jag vet att jag inte borde bry mig. Jag vet ju själv och jag är lycklig nu, äntligen. Han är en gåva från en gud jag inte tror på. Kramar till er!