20 december 2010

Terapi - no more

Det gick bra hos familjerådgivaren i fredags
glömde säga det
Vi kom överens om att vi inte behöver gå dit nåt mer
vi klarar våra föräldraroller fint och det är det som räknas
Det kommer att dröja innan vi har lust att umgås som vänner
kanske händer det aldrig, men det måste det ju inte heller


Han kan fortfarande inte släppa tanken på att jag och min älskade
hade något på gång innan jag gjorde slut
Trots att han själv i princip gick in i en ny relation lika snabbt som jag
Men jag struntar i det
Han får tro vad han vill, det stör mig inte längre


Jag är glad att ha har slutat skicka mail med krav på att jag ska fundera
på mig själv och vad jag har gjorde mot honom, hurdan jag var
Jag hade ingen som helst lust att svara på såna mail och det verkar han ha fatta nu
Skönt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Han gick väl inte in i en ny relation lika snabbt som du? Deras relation påbörjades för 2 år sedan, men avbröts för att du ville ha honom tillbaka. SEdan dess har de byggt upp sin vänskap men lagt romantiken åt sidan. Det kan inte ha varit svårt att plocka upp den igen när det tog slut.
Du har som du säger inte haft några romantiska känslor för din älskade innan du gjorde slut med exmannen. Då hände allt väldigt snabbt. Ni var ett par efter para någon vecka och berättade för vänner och barn oerhört snabbt.
Jag tycker det är skillnad.
Inget fel men skillnad.

Fortfarande lycklig sa...

Jag blir inte riktigt klok på vad du är ute efter med din kommentar. Jag skrev att Exmannen gick in en ny kärleksrelation i princip lika snabbt som jag. Jag tycker inte riktigt att det spelar roll att de känt varann i två år. Jag har känt min älskade ett tar också, vi har också byggt vänskap innan vi blev ihop. Det som är relevant i min jämförelse eller just tiden mellan "slut" och "nytt förhållande". Och den var kort.

Och menar du att det var fel att berätta för vänner och barn? På vilket sätt är det fel? För övrigt berättade han lika snabbt som jag. Vi tycker båda att barnen har rätt att veta direkt.

Anonym sa...

Bra rutet, L H!

Jag tycker förra kommentaren luktar illa av antydande moraliska fördömande åsikter som är helt onödiga om man inte har för avsikt att "rätta" och vilja sätta skämsmössan på Lyckliga Hon.

Kärlek har ni båda idag, Lyckliga Hon och Lyckliga Han. Hur snabbt det än gått eller hur historien och känslor och vänskap och avhållanden än sett ut innan. Det är huvudsaken, kärleken ni har. Det enda riktigt viktiga och relevanta här och nu.

Fortfarande lycklig sa...

Tack Anonym!

Jag har lite svårt med den där typen av halvkvädna åsikter som verkar gå ut på att Exmannen gör rätt och jag fel. Att vi båda har hittat kärleken tillsammans med någon annan nu är vackert och dessutom är det ett tecken på att det vi hade verkligen var över - från hans sida också. Han skulle inte ha kunnat flytta över sina känslor på henne så snabbt om han verkligen älskade mig 'until the bitter end'. Såklart gjorde han inte det! Nu är vi på andra sidan båda två, mår bra och ser livet återvända. Hur kan det vara fel?