1 december 2010

Men åh!

Jag får arg-puls när Exmannen hör av sig
Höjer garden direkt
Det är nåt med tonen, nåt passiv-aggressivt 
som gör att jag blir på min vakt
Potentiell konflikt
En så enkel sak som att planera jul och nyår
Yngstan ska vara med honom på jul
och med mig på nyår
Det är inte svårt eller konstigt
och inget att diskutera
Veckorna kommer att flyta på så att det blir rätt
i stort sett av sig själv
Rätt och rättvist
för det är tydligen viktigt att han inte behöver ha henne
mer än jag

Jag blir tokig. På mig själv
Jag måste djupandas lite nu
Lägga min älskades vackra hand på magen 
och tänka på kärlek och frid

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det spelar nog ingen roll vad du än tar dig till just nu. Allt du säger och gör kommer att tolkas av honom som fel. Och han kommer att se det som om du gör det både medvetet och omedvetet. Håll ut! Var i kärlek och var tacksam för den! Och önska honom att finna detsamma. När han gjort det, på riktigt, i ny kvinna och inom sig och släppt sin bitterhet, så slutar han förhoppningsvis. Men det kan ta tid.

Fortfarande lycklig sa...

Du har så rätt i det! Han kommer att se och fatta och sluta. Jag gör min del, dvs är en lugn och vanlig och bra mamma. Så ger det sig.

För det handlar om mig med, att jag är programmerad på hans beteende. Jag är inte beredd på vänlighet och tilltro från honom.