30 december 2010

Så nyss

Det är torsdag och dagen före
årets sista dag
Vilket år
det blev

Året då jag äntligen vågade sluta klamra mig fast vid en trasig
och destruktiv relation
Året då jag träffade den finaste människan som jag kan tänka mig
och som jag vill vara med alltid alltid
Det är förunderligt att det är så nyss
Jag kan inte riktigt minnas vad mer som hänt i år
Men så drar jag mig till minnes
en natt på ett hotellrum
Och minns att det nog var början,
den första skarpa signalen
Det står inte rätt till här, eller
det är just det det gör
Du kan vilja, du är en levande människa som kan känna
Inget är för sent och dött
Det är bara fel person som ligger bredvid dig
Så länge sen och så nyss

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så glad att du vågade, att du tog steget.
Att du fann lyckan där på andra sidan, där vi andra visste den fanns, tids nog eller fort nog.

Är så innerligt glad för din skull så du vet inte.

Du är så mycket värd detta !!!!

Gott Nytt År till dig.

Kram M

livet just nu sa...

Håller med M!
Gott Nytt År-kram!

Anonym sa...

Ett Stort Gott och Lyckligt Nytt År!!! Fyllt av kärlek och passion!
/från en anonym som kommer att fortsätta följa dig

Anonym sa...

Käraste FL vi önskar dig ett kärleksfullt underbart 2011! Alla kramar från oss norr om dalälven/K!

Fortfarande lycklig sa...

M: tack fina du! Det du skriver värmer mig mer än du kan ana! Jag är så lycklig i min nya tillvaro, allt faller på plats och jag känner att det nya året bär på så mycket löften, trots att det även kan bära på en del som blir jobbigt. Kram!

Livet just nu: Nyårskram till dig!

Anonym: Tack! Fortsätt komma hit! Kram!

K: finaste vännen min, alla kramarna till dig och dina älsklingar! Vi ses snart!