16 december 2010

Teraputten

Imorgon ska jag och Exmannen till familjerådgivningen igen
(vi bestämde att vi ska gå en gång i månaden ett tag)
Det känns sådär
Sist var ju ingen rolig upplevelse alls
men kanske blir det bättre nu
Hans nya relation har gjort honom lite gladare
och han kan inte håna mig längre för att jag
snabbt gick in förhållandet med min älskade
Det skulle klinga mycket falskt

På tal om det så har han haft ett behov av att flera gånger om
försäkra mig om att han och Tonträffdalen inte haft något på gång
bakom min rygg
Att de båda är "lojala sorter" som aldrig skulle göra så
Det känns väldigt onödigt eftersom jag inte för en sekund
har trott att de förde mig bakom ljuset
Vad de har gått runt och känt kan ju inte jag veta
men sina känslor rår man inte heller över
Jag tänker inte heller ta det som nån slags pik
om att jag inledde nåt med min älskade innan
jag vågade göra slut 
För så var det inte

Nåväl
Imorgon tar vi tjuren vid hornen
och dödar honom med snällhet

Och så ska vi prata om vårt föräldraavtal

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å kära du, du vet ju vad jag tycker om inställningen "kill them with kindness", det är på tok för borgligt;-)!

Vi ser också mycket fram att få träffa er båda på andra sidan året!

Kramar, K

Fortfarande lycklig sa...

K, kära vän! Det har du absolut rätt i. Som kvinna ska man inte mesa och böja sig med snällhet inför mäns dominanta beteende. Men jag väljer mina krig och det här är inte ett av dem jag vill ha. Har för LÄNGE sen krigat klart med och mot den här mannnen. Jag vill bara att allt ska glida in i en lunk där allt runt Yngstan funkar. Slippa få fler mail om min persoooonlighet och mina BRISTer ;)

Stora kramar till dig och hela fina familjen!

Anonym sa...

Döda honom med snällhet hihihi

Den var bra och det håller ju i längden =)

Kramar M

Fortfarande lycklig sa...

Det är ett osvikligt tips. Men ibland måste man döda i vrede också. Annars är det risk att man blir till luft.

Kram!