14 februari 2012

Hej! Hej igen!

Det var skönt att vara borta ett tag
Jag behövde det
Men jag har också saknat er, saknat att skriva här
Så nu är jag tillbaka
Det blev en kortare paus än jag trodde

Under tiden har jag
varit och hälsat på min mamma
varit på minisemester med min älskade
fått min Yngsta att landa och bli lite mer tålmodig och
mindre krävande          
Det är inga stora steg men vi är på rätt väg, det känner jag

Under tiden har jag och min älskade också pratat om vad jag behöver
och att jag måste kunna säga det
Jag förstår mer och mer nu vad som är mina verkliga behov
Efteråtet är här på riktigt och jag känner mig så lugn och tillfreds
Älskad på ett sätt som jag aldrig känt förut
Älskad, respekterad, omtyckt
För den människa som är jag

Nu funderar jag mer på andra saker
Och det är nog det som gjort att den här bloggen känts... gammal
Före detta livet liksom
Så jag ska göra om lite och möta våren i ny skrud
Visa delvis andra sidor av mig själv
Hoppas att ni vill vara med!  
                    

4 kommentarer:

Caroline sa...

Ja det här måste man ju gilla!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka

Anonym sa...

Välkommen tillbaka :)

Klart vi vill vara med :)

Kram "M"

Livet just nu sa...

Nämen! Så glad och förvånad jag blev. :-)

Kul att du är tillbaka!