21 februari 2012

Inget måste

Livsglädje!
En löprunda på lunchen, solen i ögonen och grus under fötterna
Värme och fotfäste
Så enkelt hänger livets alla delar samman
Att få vara sig själv
Att känna igen sig själv: detta är jag, så jag är och vill vara
Att vara älskad just sådan: detta är du och så vill jag att du ska vara
Just så som du är
Just så som jag är, som han är
Mitt lugn och min rytm
Det rastlösa och samtidigt nöjda som är jag
Som liknar den han är

Livsglädjen, glädjen över att finnas och leva, varje dag
försvann utan att jag fattade att det var det som hände
Nu är den tillbaka
Med ett inre leende ser jag på världen
Mitt liv som jag älskar
Mitt jag som får vara

Jag vill saker men inget måste
Drömmar och idéer, längtor och planer
(gifta mig, flytta ihop, resa långt bort)
Men mest av allt ett fint nu

Inga kommentarer: