28 maj 2010

Missförstådd

Ännu en gång illvilligt tolkad
Jag kan inte gå in på detaljer, det är för specifikt
och rör andra än mig själv
Men det handlar om ett barn
ett event jag sent fick reda på
och en man som inte förstår och som
känner sig drabbad

Jag är så dödens trött på att bli behandlad som om
jag har en dold agenda
medvetet struntar i att berätta saker
vill slippa träffas
är slarvig och ego

Jag försöker vara rak och tydlig
Finnas där för alla mina barn
Göra det som känns rätt och viktigt
och hålla alla bollar i luften så gott det går
Ibland går det inte
det gör det inte för nån
och då är det fint om det finns förståelse för det

När jag säger till att jag blir ledsen över att bli
illvilligt tolkad och sedd som en som bara tänker på sig själv
Då är jag missnöjd med honom
klagar jag på honom
Och det är han så trött på

Men hur fan ska jag göra då?
Bara acceptera hans konstiga tolkningar?
Stryka medhårs och tänka att det är mitt fel
att han tolkar mig så?
Jag har bäddat för det själv och då är det ok?

Inga kommentarer: