19 maj 2010

Idag är en solig onsdag

Och idag är en träffasdag
Det betyder: åka hem från jobbet
mata katten, kolla posten, packa om
Åka till Mannen och Yngstan
De vill att jag kommer till middagen
(och ja, det är ju mysigast)
men det innebär att jag måste gå från jobbet
tidigare än vad som funkar

Det betyder att alltid undra om jag fick med vad jag behöver
för morgondagen och om vädret kommer att vara
samma då

Stressa iväg
Lämna hemmet man just kom in i

Komma till dem
Borta
Men ändå vardag och inget särskilt

De andra kvällarna, de som är mina ensamma
är lugna och utan krav
Jag kommer hem när jag vill
Träffar vem jag vill eller ingen alls
Är precis så social eller asocial som jag vill

Jag får inte nog av det
Just nu är det ett överbehov hos mig, detta
att bara vara ensam
Ta en promenad eller löptur
Ligga i soffan och läsa
Måla eller skriva
Musik eller tyst
Allt allt är upp till mig

Jag längtar efter mina barn
men det är ingen desperat längtan
och den överraskar mig inte
med att bli till irritation när de kommer

Inga kommentarer: