7 maj 2010

Ex

Mina stora barns pappa bråkar
Det är så... oväntat och jag vet inte hur jag ska hantera det
Inte bli lika dum tillbaka
Inte hälla ur mig sånt jag inte kan stå för imorgon också
Vara vuxen, skaka av mig

Jag vet att detta inte handlar om mig
utan om honom och hans fru
Jag ser henne där bakom spakarna
Han häller sin frustration över mig och jag
ska inte ta åt mig
Nej minsann!

Men ändå gör jag det
Blir ledsen som fan när han ömsom anklagar mig för att
vela runt så att barnen kommer i kläm
och ömsom påstå att jag styr allting själv
och att vare sig han eller de får veta nåt
Att jag är omogen och oförmögen att kommunicera rakt
Etcetera

Det är lite svårt att inte bli ledsen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter i mina öron som om dina stora barns pappa anklagar dig för samma saker som din nuvarande man. Samma teman liksom. Kanske trampar dom på en öm tå hos dig. Dom säger det du redan vet är dina brister. Men ingen av dom är väl din pappa?

Och att vara vuxen behöver väl inte betyda att man bara ska skaka av sig någons anklagelser och skäll. Du är inte mer än människa och visst hr du rätt att bli ledsen. Det är inte din skyldighet aqtt sitta och lyssna på anklagelser, ej heller deras rättighet att ösa ur sig sitt eget missnöje på dig. Lägg ifrån dig den rollen att vara någon annans papperskorg. Den som är oförmögen att vara vuxen och kommunicera verkar just nu vara ditt ex. Han har väl rätt att vara upprörd men be han återkomma när han lugnat ner sig, så kan ni reda ut vad som nu blev fel. Fan , jag blir arg när jag hör sånt här. Res dig upp och gå till människor som älskar dig för den du är. Man kan tala snällt till varandra även om saker som man inte är överens om och som blivit tokigt och fel. Lär andra att behandla dig med respekt!

Fortfarande lycklig sa...

Han anklagar mig inte för samma saker, men du har rätt i att jag inte finner mig i att bli anklagad, samtidigt som jag har väldigt lätt för att känna mig anklagad eller klagad på. Jag är känslig där och tar lätt åt mig.

Jag vet helt säkert att det här tjafset inte har med mig att göra utan med honom och hans fru, men vet också att detta att jag har så lätt för att känna mig skyldig och fel är något som jag måste jobba med.