27 maj 2010

Matt

Allting handlar inte om dig!

Jag skrev ett mail till Mannen nyss om mina planer på att
de stora barnen ska bo lite extra hos mig framöver
(de har varit mer hos sin pappa ett tag)

Detta tolkade Mannen som att jag (citat)
vill slippa honom och Yngstan
(dvs slippa sova hos honom när Yngstan är där)

Jag sa till att det gjorde mig ledsen att han tolkade det så.
Då fick han det till att jag definierade honom.
Och att jag borde be om ursäkt för det.

När jag sa att jag inte definierade utan citerade
så kontrade han med att jag borde ha sagt nåt om hur
jag tänkte att det skulle gå till
När, hur länge, under vilka former
och att han (och Yngstan) har rätt att få veta
Som om jag har en dold agenda, som om alla vet
utom han
Och min lust spökade också
För det är ju jag och inte han som inte vill knulla

Jag blir helt matt

Inga kommentarer: