31 oktober 2012

Sjuk är det nya cerise

Det har hänt förr. Många gånger förr. Så många att jag inte ens borde bli förvånad. Efter en hektisk period med alldeles för mycket att göra (fast kul hela tiden) blir jag sjuk. Det började med huvudvärk i fredags - jag som i stort sett aldrig har huvudvärk fick en tablett av en kollega och så ordnade allt sig. Men sen kom halsont och mer huvudvärk och på den vägen är det. Tröttorkeslös av dålig nattsömn och samtidigt så irriterad! Jag vill inte vara sjuk nu när jag har tid att göra andra saker än bara stressa för att hinna allt. NU vill jag göra det jag längtat efter: springa två mil, skriva, läsa allt det där jag behöver och längtar efter. NU orkar jag inte det.

Min pojkvän har samtidigt jobb upp över taknocken just nu och om han alls kommer hit så är det enligt modellen komma sen och gå tidigt. Livet är ibland mer stå ut än njutning, helt klart och nu gnäller jag lite men jag längtar så jäkla mycket efter vanlig vardag. Morgonkaffe tillsammans, laga mat och äta ihop, helger då vi gör saker.

Jaja. Nänä.

Nu tror jag att jag ska göra en ny kopp te och krypa ner under täcket med katt och bok. Och tycka riktigt skamlöst synd om mig själv. Sen. Om en stund. Kanske jag är glad och full av energi och då kanske jag skriver en skvätt. Vem vet?

Inga kommentarer: