21 juli 2011

Sexblogg - nu och då

När jag började blogga var jag Hon i Lyckliga Paret
Någon kanske minns...
Vi hade en blogg ihop, min Exman och jag
Det var hans idé och det var i mångt och mycket han
som styrde vad vi skulle skriva om
Men jag var en vuxen människa och tar inte på mig nån offerkofta
Det handlade i alla fall mycket om sex,
på ett plågsamt explicit sätt
Jag skrev saker som jag stod för, visst,
men som jag aldrig skulle skriva nu
För att jag inte vill vräka ut mig själv och mitt, vårt,
allra mest privata på det sättet
För att jag inte vill bli läst på det sättet

Men samtidigt är det nu jag verkligen skulle kunna skriva
om det, ärligt och lyckligt och med det allra största av leenden
på läpparna
För det är nu, först nu, som jag upplever sex som är just så som
jag vill att det ska vara:
Lust kommen ur djup och ovillkorlig kärlek
Andlös attraktion
Lugn, trygghet och tid
Allt som inte fanns då när jag hette Hon 

Men det finns inte på kartan att jag skriver något närmare
eller mer detaljerat om vad vi gör eller så
Ni har väl för håken egen fantasi!

2 kommentarer:

L sa...

Det gör du rätt i! Och ja, vi har egen fantasi och tror inte ni lever i celibat! :-)

Fortfarande lycklig sa...

Bra det, L! Och nej, nåt celibat är det absolut inte tal om... :D