15 juli 2011

Livet nu

Jag vill berätta om den stora skillnaden
Hur livet är nu, hur han är
Hur annorlunda
Men jag vill samtidigt inte skriva saker som är privata för honom
Han väljer ju inte att finnas med på den här bloggen

Ibland tänker jag på det där som någon skrev
(jag minns inte vem, har namnafasi nu)
Som ungefär gick ut på att man blir kär i den människa
som får en att tycka om sig själv
Att känna sig som sig själv, skulle jag vilja tillägga
Jag känner mig som mig själv med honom

Gudrum Schyman sa en gång om sin man (ungefär):
"Jag får vara med honom, jag expanderar av kärlek"
Det är vackert
Så känner jag också
Att jag får vara och att jag blir en bättre människa med honom
än utan
Med min exman var det precis tvärtom:
jag fick inte vara (mig själv) och jag blev en sämre människa

Nu lever jag i kärlekens mitt
Jag känner mig sedd och älskad och jag vet att han
vill att jag ska vara just så som jag är
Han vill inte bygga om mig utan han har valt mig 
Det blir inte bättre än så

Inga kommentarer: