5 juli 2011

Den sanna jag, finns hon?

Jag har alltid tänkt att det finns en sann jag inuti mig
En jag som inte förändras, som alltid finns kvar,
även om omgivningen och omständigheterna ibland kan göra
att jag tappar riktningen och tidvis förlorar mig
Den sanna jag går alltid att hitta tillbaka till
och det är en av poängerna med livet
att vara den sanna jag, att hitta henne
Att nu, i min nya relation ska jag hitta tillbaka

Men samtidigt tror jag på förändring i mötet med andra människor
Och att vi blir till genom hela livet
Att det är en av poängerna
Det är trösterikt och vackert och det betyder att vi
inte vet vilka vi är, för det finns inget är

Det är två olika sätt att se på sig själv och jag landar
mellan dem:
Det finns ett jag men det är i ständig förändring
När jag nu lär känna en ny människa blir jag en annan
tillsammans med honom
Men hon har en bas i den jag utvecklats till i livet,
så som det sett ut fram tills nu

2 kommentarer:

Caroline sa...

Fina resonemang, jag tror jag håller med men har alldeles för lite tid nu på att fundera. Bär med mig tanken.

Fortfarande lycklig sa...

Jag bär också med mig tanken. Gillar den och vad den betyder för mitt liv.