3 januari 2012

Gott nytt år!

Hej kära läsare! Är ni kvar? Jag har haft en paus. Behövde det. Bloggandet kändes inte kul under slutet av förra året, mer som en tvång än som nåt bra och närande. Jag skrev mina kalenderinlägg men det var tomt för övrigt. Jag har haft en fin jul och ett dito nyår och är lycklig på andra sidan. 2011 blev ett händelserikt och vackert år och jag är full av känslor och intryck. Tänker mer än vad som kommer ut. Landar och lyfter samtidigt. Mycket faller på plats. Eller har gjort det under året. Annat är oklart för mig fortfarande. Mer nu, till och med. Vem jag är och hur jag blev den här människan. Hur mitt liv sett ut och varför jag har gjort det jag har gjort. Vilka  mina behov är. Mina verkliga behov. Jag har gett mig själv ett slags ärlighetslöfte. Att jag ska vara mer sann mot mig själv. Ge mig själv chansen, våga säga nej, se mina verkliga behov, ta ansvar. Sånt. I skrivandet och annars. Det kanske inte kommer att synas här, men jag tror det.                        

Inga kommentarer: