12 januari 2012

Vad ska jag skriva om? Hjälp mig!

Jag har drabbats av en kombination av skrivkramp och en slags tanke-overload som gör att det blir klena resultat här på bloggen. Trots att jag har en massa i skallen som vill ut så får jag helt enkelt inte till det. Så jag  tänkte att ni kanske kunde hjälpa till, putta igång mig. Vad vill just du läsa om? Vilka tankar vill du att jag ska skriva om, vad om mig är nu nyfiken på. Nejdå. Jag säljer inte ut vad som helst, men mina gränser kan jag sätta själv - så kom med dina önskemål, om allt mellan himmel och jord, högt och lågt!            

En sak som jag ska skriva om är hämnd. Jag läste en intressant artikel om hämnd, skuld och upprättelse i min morgontidning och den väckte en massa tankar. Att det är osunt att hämnas vet alla, men ändå gör vi det. Eller tänker på det i alla fall. Jag med. Just nu hinner jag inte utveckla den tanken mer, ett jobbmöte väntar och jag är redan sen. Men I'll be back!    

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv precis som du brukar. Jag gillar när du feflekterar kring nu och då. Varför du är den du är osv. Vad fick dig att göra en klassresa var det uttalat elker slump?
Hur ser du på det idag? Nu och då?
Det där med sockerberoende var också intresant..
Hur förhåller du dig till ditt ex idag? Hans nya.. Deras relation. Yngstans reaktion på alkt.
Dina äldre barn. Hur har de upplevt separationen?

Fortfarande lycklig sa...

Tack! Det var ju jättemånga bra uppslag! Jag känner ny lust nu men har lite ont om tid bara... :)