27 juli 2009

Väljer

Tjejer är det nu.
Som jag prioriterar.
Mannen konstaterade det lite torrt
igår
när jag blev kvar hemma
med mina vänner som hade sovit över
och ätit långfrukost i mitt kök.
Och sedan, när de åkt hem, spelade spel med
Mellan som dök upp efter
en vecka med Pappa.

Istället för att sätta mig på en buss
och kanske
hitta honom, Yngstan och Syrran
i en blåbärsskog.
Vilket iochförsig hade varit mysigt.

Jag valde mycket mer än
valde bort.
Som alltid.

Men tjejer.
Onsdagkvällen med Smilgrop
Helgen med Tjejerna.
Mina vänner från förr som
i allra högsta grad
är viktiga i nu.
Så fina.
Så kloka.
Så roliga.
Att vara med.
Att jag väljer dem
några dagar såhär i slutet
av semestern.

Inte är väl det så konstigt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver egentligen inte ens ställa frågan om ifall det är konstigt... Du vet redan att det INTE är det.

Fortfarande lycklig sa...

Det vet jag. Att det inte är. Vissa frågor har ett givet svar. Att ställa dem är att säga vad jag tycker.