14 juli 2009

Att vara en diskussionspunkt

Hemma igen.

Fylld av fina dagars minnen och
av det enkla och varandes vanliga
som vi blir
bland folk.

Nu är vi hemma igen.
I min lägenhet och sexlusten
som inte finns där.
Blir en glasvägg mellan oss
igen.

Hans ledsna blick.
Händerna som trevar
lite för hårdhänt.
Försök när jag nästan sover
För att då kan han skylla på det om jag
inte vill.
Att det var för tröttheten
och inte för att det är nåt fel
på honom.
Vilket det inte är.
Egentligen.

Min sexlust som inte mår bra.
Och som ska ältas
och problematiseras.

Vad ska vi göra tycker du?


Jag vet inte vad vi ska göra.
Hade jag vetat det
hade jag ju gjort det.
För länge sen.

6 kommentarer:

Inte_Så_Lessna_Killen is back sa...

Och vem utom du kan svara på frågan?
Eller hoppas du att den inte ska behöva ett svar?
Eller vill du bara slippa frågan?

Ack, denna lycka byggd av omedelbar och envägs anpassning.

Vardagslyx... sa...

Jag ska inte upprepa min åsikt i denna fråga! : )
Men varmt välkommen hem!!

Fortfarande lycklig sa...

Inte så lessna: Jag är antagligen semestertrög, men jag förtår inte din kommentar. Jag vill ha lust att ha sex. Jag vill känna längtan och pirr men gör det inte. Jag har en del funderingar om anledningar, men vet inte riktigt vad jag ska göra för att bli kåtare. Men en sak tror jag väldigt stark: jag blir inte kåtare av att min sexlust ses som ett problem och diskuteras och vänds och vrids på som om den vore en trasig maskin.

Vardagslyx: tack fina du! (Jag vet din åsikt ja, och det är skönt att vara förstådd.)

Sanna sa...

MEn alltså måste man vara kåt jämnt? Eller är det så att du aldrig har lust? Ibland måste man ju prata med varann om det som är jobbigt, jag menar att han tar för hårt i dig att kanske försöka få sex när du just somnat det är ju väldigt osmart. Om sexlusten inte är ett problem för dig måste han lära sig att hantera sin egen lust. Han ska inte få dig att känna att det är ett problem om det inte är det för dig. Har du kollat upp om du lider brist på något ämne i din kropp det kan ju vara en anledning till att kåtheten uteblir.

Sanna sa...

Hmm ett tillägg....
Det du skrev i inlägget ovan till Inte så lessen.. ang. pirr och längtan så tror jag inte att det är något man påverkar det är det som infinner sig när man är trygg och varm i vetenskapen om att man är älskad och accepterad oavsett om man är sån som vill ha sex ofta eller sällan. Kram till dig...

Fortfarande lycklig sa...

Sanna: nej inte måste man väl det. Jag saknar att inte längta efter sex, inte tänka på det och känna att det pirrar i magen. Jag vill ju. Men vet också helt säkert att min sexlust inte mår bra av stress och krav på prestationer. Att min sexlust tolkas som ett bevis på min kärlek eller brist på-. Gör ju inte att jag slappnar av direkt.

Jag vill inte skylla bristen på lust på honom. Det räcker ju att jag blir stressad av att det gör honom ledsen och att jag faktiskt tycker att han kunde lugna ner sig lite, med sin oro.

Men visst, det är nog rätt få som tänder på att mannen försöker komma in i dem när de sover. Eller allmänt kortar ner förspelet till ett ingenting. Om det ska funka krävs stor och stabil lust.