16 juni 2010

Blir irriterad

Vi prövar
Vi ligger nära, gosar, pillar och smeker
Det känns ok, det gör det
men det känns lika ok att låta bli
Jag är inte sugen på sex och jag kan avvara hånglet med
men jag är beredd att ge de tid

Det finns saker hos honom som jag retar mig på,
som jag nog alltid har kunnat reta mig på,
men som jag ofta inte brytt mig om
Som att han aldrig (avrundat) bäddar sängen
Som att han är slarvig med pengar
Som att han är konflikträdd mot sin familj men inte
drar sig för att kritisera mig och barnen
Med mera

Högt och lågt
och nej, jag är inte bättre själv
Jag har mina brister jag med
Det är inte det det handlar om
Poängen är att jag retar mig
Att jag inte överser
Att jag inte känner det där ömma men det är ju så han är
Utan blir irriterad

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om jag förstod. Skulle du bli mer tänd på honom om han bäddade sängen, inte slarvade med pengar etc? Är dessa saker direkt kopplade till din lust för att ha sex med honom? Eller koncentrerar du dig så mycket på att märka dessa brister, att du får svårt att fokusera på din njutning.

Överse? Blir inte det lite som att säga till sig själv: jag får inte tycka illa om dessa saker hos honom, jag borde tycka om hela honom för det är väl det som betyder att man älskar någon.

Måste nog säga att jag tror inte att de ömma känslorna kan väckas upp hos dig vare sig du irriterar dig på honom eller tänker att du inte borde irritera dig. För tyvärr står du nog bara kvar på samma plats då och trampar och kommer ingen vart med det. Och skuldkänslorna växer.

hm, men om du istället b a r a koncentrerade dig på allt som du faktiskt älskar hos honom och förstorade det tiofaldigt och mer än så. Vad skulle då hända? Kanske får inte de negativa tankarna om honom plats då i ditt huvud, i ditt liv? Fast att dom ju finns och visst får lov att göra det. Kanske får de vackraste och finaste tankarna du har om honom och som gör dig glad mer utrymme då och du slipper ha dåligt samvete och känna skuld som annars tar så ofantligt med energi från dig, och kanske får du som en extra bonus också rum och tid för din njutning.

Jag vet inte men testa vet ja!

Fortfarande lycklig sa...

Jag menar snarare att det faktum att jag retar mig säger något viktigt om vår relation och framför allt om mina känslor. Det är saker som jag nog inte skulle reta mig på om jag var lycklig med honom.

Jag tänker ofta på det fina, allt som är bra med honom, med vårt vi. Det är det som får mig att stanna och vilja rädda. Vi har mycket som är värt att rädda, men det betyder ju inte att det går.