29 april 2010

Kommentarer

Mina läsare är kloka
Verkligen, väldigt, överväldigande
Om du inte läser kommentarerna - börja!
Läs t ex vad Wettexvärlden och Suziluz skrev
under mitt förra inlägg

Tack

Tack för att ni skriver så bra kloka svåra saker
Jag tänker så hjärnan glöder
Jag bär detta med mig

Jag har svårt med det självklara
Att vara till för någon annan,
att någon har rätt till mig
(är det självklart?)

Det är tveklöst så att mycket ligger hos mig
Jag avskyr att känna mig krävd
Jag har lätt för att känna mig invaderad
och trängd
Måste få välja själv och känna att det finns ett verkligt val

Samtidigt älskar jag att vara med andra
Prata och fika med vänner
Mysa med en man
Hänga med barnen
Jag är inget asocialt ufo

Jag vänder min blick inåt och funderar på
om det är jag
som inte riktigt fixar att leva med en man
Om det inte alls har med honom att göra
Om det skulle vara likadant oavsett vem han var

Jag vet inte svaret

Inga kommentarer: