15 april 2010

Jag får spader!

Vilken skitdag detta är!
Det potentiellt intressanta mötet blev sömnigt
och ångestskapande
Bästa kollegan sjuk = inte ens nån att flamsa med
till kaffet

Jag skolkar från resten av eftermiddagen
Jobbar ett tag till med mitt och åker sen hem
Till det andra jobbet
Relationen som inte vill sig
Det andra sömniga och oinspirerande
Och ångestskapande

När jag levde med mitt ex
långt innan det tog slut men jag var trött på det
brukade jag spela Perssons Pack-låten 1000 dagar
på högsta
Textraden Ta mig tusen dagar härifrån
hjälpte mig att stå ut
En tanke att hänga sig fast vid: någon gång är det över
Jag kommer att kunna ta mig härifrån

Det är inte alls samma slags problem i min nuvarande relation
Inte alls samma död
Det är mycket mer liv och roligt och inspiration på många plan
Men mycket är också så svårt och sårigt att jag undrar
om det nånsin kommer att bli bra
Om jag nånsin kommer att känna samma igen

Lättheten
Lusten
Livet
Det vilsamma underbara

Skitdag detta

Inga kommentarer: