22 april 2010

Hur?

Var hittar man orken att jobba?
Hur gör alla andra?
Vi kan ju inte vara de enda som har det svårt
med relatioooonen
tänker jag

Hur får man lust och vilja när det bara är segt?

Vi behöver prata men kan inte
Gudarna ska veta att vi försöker
men det blir bara ältigt och sårigt
Vi gräver ner oss djupt i varsin skyttegrav och öser på
Egentligen förstår vi ju varför den andre är ledsen
också
Egentligen vet vi att det är bådas fel och ansvar

Ansvar både bakåt och framåt
för det som var och för det som ska bli

Jag vet inte vad det är som händer med mig
varför jag blir så surotålig med honom
Min självbild ser inte ut så men med honom
är jag en känslosnål och oömsint person
Jag är trött
på mig själv och oss
och honom
Så som vi är med varann

Hur gör man?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klarar man inte av att vara som man vill med varann så ber man om hjälp. Det finns ju hjälp. Har ni börjat gå i familjerådgivningen än?

Och kram förresten, fint att du skriver här igen!

Fortfarande lycklig sa...

Vi har anmälningspappper till familjerådgovningen hemma, de har legat där i ett år snart. Jag tror att vi båda känner oss rädda för att gå dit. För att vi egentligen vet hur man gör och för att det är pinsamt att vi inte bara gör det. Hur svårt kan det vara liksom. (Väldigt, tydligen)

Kram du med, fint att vara tillbaka och fint att komma och besöka dig och din ljuvliga blogg också.