11 december 2009

Trött

En galet stressig jobb-barn-vecka är till ända
Jag är så trött att jag är gråtfärdig
Varenda kväll har jag jobbat efter nattning
Mina barn har bara sett min rygg lutad över köksbordet
och en hög med papper
Massor massor att läsa och skriva

Och mitt i det
så undrar Mannen om det är nåt annat
Underförstått om jag grubblar och tänker göra slut eller kanske
har nåt på gång med nån

Förr har du skyllt på att du ska jobba
för att kunna sitta och chatta

Eh... när då?
Och tror du det nu?

Nej.

Nähä.
Varför säga det då?

Jag är trött
I flera betydelser av ordet

4 kommentarer:

wettexvärlden sa...

KRAM!

Vardagslyx... sa...

DUBBELKRAM!

L sa...

TRIPPELKRAM!

Fortfarande lycklig sa...

Kramar till er alla, fina ni! Jag har haft en energirik helg och är på grundläggande gott humör.