14 december 2009

Konstigt

Jag är lite trött på mig själv
Orkar inte med att vara ledsen och oroa mig mer
Tänka, pejla och fundera

Jag vill ha det lätt och vara bra
Och att han ska ha och vara det också
Lätt och bra

Vi har haft en mysig helg
på det hela taget
Men det där med sex... ja, det funkar inte
riktigt

Jag vill strängt taget bara ha sex om han inte vill
Eller i alla fall... bara om han inte är för på
Jag klarar inte av att han bara dra av mig mjukisbyxorna
Jag klarar inte av att han bara lyfter täcket och kryper ner
Jag klarar inte av att han frågar Vill du knulla?

Det knyter sig och jag
fattar ju att han känner sig dum och blir ledsen
Men fattar han
att jag också
känner mig dum och blir ledsen?

Nej, det hade han ju inte tänkt på
Som om inget berör mig
Konstigt det där

Samma när jag säger att jag jobbar - fortfarande - på
att kunna umgås med Tonträffdalen och
helt lugn och bekväm är jag inte
Även om jag tycker mycket om henne
Det hade han inte tänkt på
Att det kunde vara så

Att det inte bara är han som är rädd
när han som hette Barista förut säger hej på msn

2 kommentarer:

Caroline sa...

Det låter som om ni pratar mycket men ibland undrar man om någon av er lyssnar. Jag förstår inte hur ni kan ha pratat om det här med sex och att han ändå agerar sådär. Och att han ändå verkar tro att det känns dumt och ledset för dig utan lust. Eller hör han men skiter i det eller..? Gör ni så mot varandra - pratar men inte ändrar, inte lyssnar?

Fortfarande lycklig sa...

Caroline:
Ibland lyssnar vi men alltför ofta gör vi det inte, vi är båda upptagna av vår egen nästa replik. Det är sorgligt. Vi är inte våra bästa jag mot varann och det gör ont i mig att misslyckas med det och att han också misslyckas. Olikheterna är en annan femma, dem kan jag nog stå ut med om jag bara vet att vi båda verkligen tar i lite. Samtidigt är jag så dödens trött på att hela tiden kämpa. Eller... att kampen behövs. För det är ju alltid jag orkar kämpa.