12 november 2012

Måndag

Det blev en vacker eftermiddag igår, solen stack igenom och himlen färgades rosa. Red sky in the night, sailors delight som min seglarpojkvän då för längesen brukade säga. Nu är jag ingen seglare och har aldrig varit men en skymningspromenad under dramatiska himlar piggar nästan alltid upp mig. Jag är verkligen inte gjord för att bara vara inomhus! Hösten är en så fin tid och så länge det inte regnar diagonalt precis hela tiden tycker jag om att vara ute. Eller... jag kan tycka om att vara ute i regn också, bara jag är klädd för det och vet att jag inte behöver sitta på ett jobbmöte med kalla, blöta byxlår och småbarnsfrisyr.

Idag är det måndag och sjukt barn - igen, stackarn! - och jag skriver och har mig. Eller ska, i alla fall. Sedan kommer den efterlängtade mannen hit och lägger sina trygga armar om mig. Pratar med mig. Det blir bra. Det är bra att vara jag.

Inga kommentarer: