25 november 2012

Hej och tack för mig!

Jag skriver sällan. Inte för att jag inte har något att säga utan för att den här bloggen inte funkar längre. Eftersom människor som finns i mitt liv läser här kan jag inte skriva om det jag behöver uttrycka och då är det... inte meningslöst kanske, men det är i alla fall något annat. Det finns poänger, visst, med att vara läst av de människor jag skriver om, men nackdelarna överväger. Han som är min allra mest älskade blir ledsen och känner sig utsatt och sviken och det är det sista jag vill. Det jag skriver här är inte till honom, det jag vill säga till honom det säger jag. På andra sätt. Men han läser och det gör att jag måste tänka på vad jag skriver. Och det är ju bra på ett sätt, men som ventil och som forum för att fundera högt tillsammans med er (andra) som läser fungerar det ju inte.

Så. Jag har fattat beslutet att sluta skriva här. Kanske flyttar jag till en annan blogg, kanske slutar jag helt. Kanske övergår jag till att bara skriva i min egen dropbox. Vi får se.

Jag vill tacka alla kloka fina läsare som varit med mig. Ni har hjälpt mig massor! En del av er kommer jag att träffa i andra sammanhang, andra inte. Ta hand om er och lev livet snällt.

5 kommentarer:

Caroline sa...

Jag är väl en av de senare, som inte kommer att träffa dig i andra sammanhang. Det blir förstås lite tomt när en av de bloggar som jag läser allt av blir tyst och tom. Men jag förstår hur du menar och jag skulle inte vilja att den jag skriver om läser.

Caroline sa...

Ha det så gott, ville jag ju lägga till, till det där ovan.

Anonym sa...

Jag hoppas att vi ses i andra sammanhang. Dessutom hoppas jag att om du börjar blogga igen på annat håll, att du skickar iväg ett litet mail till mig så att jag får hänga med.

Och jag säger som Caroline: ha det fint, därute i det verkliga livet.

L sa...

Nej vad trist.....
Jag uppskattar verkligen din blogg och dina kloka fina ord..
Hoppas jag får följa dig om du fortsätter blogga någon annan stans. Hör gärna av dig om du flyttar och jag får följa med!
Kram!

Livet just nu sa...

Det blir tomt, jag tycker om dina texter.
Kanske möts vi någon annanstans.

Ta hand om dig och fortsätt vara lycklig!
Kram!