1 juli 2010

Den nye

Vår nya familjerådgivare är bra
det känner jag spontant och direkt
Han verkar handlingsinriktad och är krass
på ett lite humoristiskt vis
Och - bäst av allt - han har förmåga att inte
låta oss bre ut oss och gagga
Jag tror på honom

Jag vet däremot inte om jag tror att det kommer
att gå vägen, det här projektet vi har
Rädda oss

Det fattas mycket
och det är mycket som känns... tomt
Som att jag inte orkar mer
Och inte han heller, på något sätt
Vi tar inte in varann längre, vi vill inte veta
vilka vi är i nuet
Längre skrev jag först men jag vet inte om vi nånsin
har gjort det

Om jag - med honom - nånsin har upplevt
nyfikenhet kombinerat med
fullständig rätt att vara mig själva
Att han vill veta vem jag är och inte kunnat få nog av just det
Och att jag velat visa mig för att jag känt att han vill ha just mig
sådan jag är

Inga kommentarer: